FKC is een methode, ontwikkeld door Kristien Mechelmans.
Het is een methode met als doel om de oorzaak van klachten te verhelderen én aan te pakken.
Binnen FKC spreken we van een gezond lichaam als vier verschillende domeinen in balans zijn, namelijk het structureel, biochemisch, emotioneel en energetisch domein in ons lichaam en leven.
Een onevenwicht of een probleem binnen één van deze domeinen veroorzaakt een klacht. De lijst van mogelijke klachten is eindeloos. Zolang de oorzaak van een klacht niet wordt aangepakt, zullen er in ons lichaam en in ons leven steeds meer klachten ontstaan.
Al testend antwoorden krijgen is de vorm van communicatie bij FKC. Het is communiceren met je wetende deel (het niet-bewuste deel van jou dat toch alles weet). Het wetende deel is als het ware jouw harde schijf, met alle informatie over jou en dus ook over je klachten.
Net zoals een ijsberg: hoewel een groot deel hiervan zich onder het wateroppervlak bevindt, is het niet zichtbaar maar wel aanwezig. Dit geldt ook voor vele klachten, ze zijn niet zichtbaar of we zijn er ons niet van bewust, maar ze hebben wel een impact op onze gezondheid en ons leven.
Wil jij de oorzaak leren kennen van jouw klacht?
Wil je je klachten en de eerdere signalen hiervan leren begrijpen?
En natuurlijk de klachten effectief aanpakken?
Ik hoor het heel graag!
Een onevenwicht in het ene domein, heeft een impact op het andere domein.
Fundamenteel verwijst enerzijds naar ‘je fundament’, een verwijzing naar een huis waarbij een stevige basis nodig is voor een goed functionerend huis. Als het fundament van je huis scheef staat, kan je eindeloos veel energie, tijd en geld investeren in het verbeteren van de problemen van je huis. Een fundament dat niet stevig is, geeft automatisch veel klachten of lasten in je huis. Dit is bij ons als mens ook zo: een stevige basis is nodig voor een goed functionerend systeem.
Het is een belangrijk onderdeel voor een goede gezondheid.
Anderzijds verwijst ‘fundamenteel’ ook naar het aanpakken van de kern, de oorzaak van een probleem of klacht. Hierbij gaan we op zoek naar de hoofdoorzaak van een klacht, welke klachten zijn er ondertussen bijgekomen of waarom blijft deze klacht steeds terugkomen. Dit kan je vergelijken met de lagen van een ui, waarbij we stap voor stap alle lagen verhelderen totdat we bij de kern/hoofdoorzaak zijn.
Copyright © All Rights Reserved
Powered by Jasmine Juvyns